Blogpost 6 – Storytelling in Highrise

Highrise

De website van highrise.nfb.ca heb ik onderzoek gedaan op het speerpunt ‘storytelling‘. Storytelling is een krachtige manier waarmee je associaties kunt koppelen aan markt, product of dienst. Een sterk voorbeeld is een reclamespotje waarin een bedrijf zijn product probeert te verkopen.

Op de website van highrise.nfb.ca is een pagina waarin het begin van het verhaal zich bevind en dat ze ook ideeën hebben in de toekomst. Ze zijn begonnen met het jarenlang bezig zijn om de ervaringen van mensen die in de buitenwijk wonen te documenteren. Hiervan hebben ze een trailer van gemaakt. Vervolgens hebben ze meerdere grote projecten gehad over verhalen vanuit verschillende perspectieven.

Zelf denk ik dat het verhaal in de categorie Transmediale storytelling valt aangezien in het verhaal alle mogelijke fictieve elementen worden via verschillende kanalen verspreid, ieder medium levert zijn eigen bijdrage aan het verhaal.En ook andere kenmerken zoals: er is sprake van synergie, meeste verhalen zijn complex dus lezer/kijker/schrijver wil steeds meer weten, Iedere aflevering vormt een afgerond verhaal en er wordt een grote mate van coördinatie vereist.

Bronnen:
http://highrise.nfb.ca/
http://crossmediaalh1.blogspot.nl/
http://www.hallofawesomeness.nl/crossmedia-college-2-vijf-speerpunten-van-een-crossmediaal-concept/

Wilbert van Norden – JDE-D06

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: